Změny Všeobecných podmínek

S platností od 1. května 2025 vydáváme nové Všeobecné podmínky.

Pro naše stávající zákazníky platí jejich odložená platnost, a to 30 dní od vydání faktury za květnové služby, na které jsme o změně Všeobecných podmínek informovali.

Změny ve Všeobecných podmínkách neznamenají zhoršení stávajících podmínek poskytování našich služeb a nejsou důvodem pro předčasné ukončení smlouvy.

Na této stránce přinášíme přehled změn. Prohlédněte si kompletní Všeobecné podmínky platné od 1. května 2025

Ve Všeobecných podmínkách dochází k následujícím změnám:

Bod 3. Vypůjčení technického zařízení se mění na Vypůjčení a pronájem technického zařízení.

V bodě 3.1 se doplňuje znění o tučně zvýrazněné: "O vypůjčení a/nebo pronájmu technického zařízení Účastníkovi (dále jen „vypůjčení“) dle ustanovení čl. 2 odst. 2.5. těchto VP bude sepsána smlouva o výpůjčce a předávací protokol."

Nově se přidává bod 3.8 a 3.9

3.8. Pokud Účastník vrátí Poskytovateli technické zařízení (včetně dotovaného koncového zařízení ve smyslu článku 8.5.) zničené, poškozené nebo ve stavu, který neodpovídá běžnému opotřebení, je povinen nahradit Poskytovateli škodu tím způsobenou.

3.9. Uplynutím tří let ode dne uzavření smlouvy mezi Účastníkem a Poskytovatelem přechází vypůjčený mikrovlnný set (mikrovlnná anténa, PoE adaptér, držák/stožár, eth. kabel) („Zařízení“) do vlastnictví Účastníka, pokud pořizovací hodnota Zařízení, uvedená ve smlouvě a/nebo v technické specifikaci, nepřesahuje Kč 10 000,- bez DPH, přičemž Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za případné vady tohoto Zařízení ani za škody, které by Účastníkovi mohla způsobit technická Zařízení
mu předaná.

Zpřesňuje se bod 4.2.5

Znění: Poskytovatel je oprávněn postoupit svá práva a povinnosti založené Smlouvou na třetí osobu podnikající v elektronických komunikacích; má se za to, že Účastník se změnou v osobě Poskytovatele bez dalšího souhlasí. Sjednaná kvalita
poskytovaných Služeb, jakožto i smluvní podmínky musejí zůstat zachovány.

Se mění na: Poskytovatel je oprávněn ve smyslu ustanovení § 1895 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném a účinném znění, bez dalšího převést jako postupitel svá práva a povinnosti ze Smlouvy nebo z její části třetí osobě, Účastník k tomu dává předem svůj souhlas; postoupení Smlouvy a/nebo její části je vůči Účastníkovi účinné okamžikem, kdy mu Poskytovatel postoupení Smlouvy a/nebo její části oznámí nebo kdy mu postupník postoupení Smlouvy a/nebo její části prokáže.

V souladu s nařízením 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (Digital Services Act - dále jako „Nařízení DSA“) se přidává bod 12.

12. Nařízení o digitálních službách

12.1. Poskytovatel je také poskytovatelem regulovaných služeb ve smyslu Nařízení (EU) 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (nařízení o digitálních službách) (dále jen „ DSA “). Hlavním cílem DSA je zabránit nezákonným a škodlivým činnostem na internetu a šíření dezinformací a zajistit bezpečnost uživatelů, chránit základní práva a vytvořit spravedlivé a otevřené prostředí pro online platformy.

12.2. Regulací v oblasti DSA je v České republice pověřen Český telekomunikační úřad (www.ctu.cz, identifikátor datové schránky: a9qaats).

12.3. Pro splnění povinností podle DSA zpřístupňuje Poskytovatel na svých stránkách formulář pro podání stížností ve smyslu čl. 14 DSA a pro podání oznámení nelegálního obsahu u služby hostingu ve smyslu čl. 16 DSA. Formulář neslouží jiným účelům. Formulář lze stáhnout ve verzi PDF a vyplněný poslat e-mailem na dsa@dragon.cz, případně doručit poštovní datovou zprávou do datové schránky (7ppdr4u) nebo doručit osobně, poštou nebo kurýrem do sídla Poskytovatele.

12.4. Všechna oznámení musí být vždy dostatečně věcně podložená, musí obsahovat vysvětlení důvodu, pro který oznamovatel tvrdí, že určitá informace uložená pomocí hostingových služeb Poskytovatele představuje nezákonný obsah (a to natolik konkrétně, aby bylo možné takový důvod ověřit), musí obsahovat přesné vymezení nezákonného obsahu tak, aby jej Poskytovatel mohl
identifikovat a vyhledat (zejména jednoznačný údaj o přesném elektronickém umístění těchto informací například pomocí trvalé adresy URL), musí obsahovat jméno osoby nebo název subjektu podávajícího oznámení a jejich e-mailovou adresu (s výjimkou nahlášení podezření ze spáchání trestného činu dle čl. 3 – 7 DSA).

12.5. Poskytovatel vyhodnotí úplnost a konkrétnost oznámení a není-li toto oznámení úplné, požádá Poskytovatel oznamovatele o jeho doplnění a stanoví mu k tomu vhodnou přiměřenou lhůtu. V případě marného uplynutí takto poskytnuté přiměřené lhůty Poskytovatel oznámení odmítne. Úplné doručené oznámení Poskytovatel vyhodnotí a prověří podle dostupných informací, a to v případě potřeby i dotazem vůči svému zákazníkovi, který využívá službu, jíž se oznámení týká. Oznamovatel bere na vědomí, že obsah jeho podání může být za tímto účelem sdílen se zákazníkem dotčené služby. Vůči zákazníkům přitom Poskytovatel postupuje podle příslušných smluvních podmínek. Poskytovatel učiní ve vztahu k zákazníkovi nezbytná opatření v souladu s příslušnými právními předpisy a smluvními podmínkami, pokud po posouzení všech podstatných skutečností jemu známých bude i bez nutnosti podrobného právního přezkumu dostatečně zjevné, že data jednoznačně vymezená v oznámení představují nezákonný obsah. Po ukončení prověřování vyrozumí Poskytovatel oznamovatele o svém rozhodnutí s ohledem na informace uvedené v oznámení a
poskytne oznamovateli informaci o dostupných možnostech nápravy. Vyrozumění obdrží oznamovatel na elektronickou adresu uvedenou v oznámení, a to zpravidla ve lhůtě 30 dnů od podání oznámení či jeho doplnění. Ve skutkově složitých případech, zejména s mezinárodním prvkem, může Poskytovatel uvedenou lhůtu prodloužit; v tom případě o prodloužení oznamovatele informuje před uplynutím stávající lhůty.

12.6. Vedle oznámení nelegálního obsahu může být formulář použit i pro podání stížnosti na neplnění povinností Poskytovatele vyplývajících z DSA. Ve stížnosti musí stěžovatel uvést své jméno a příjmení či název a e-mailovou adresu pro kontaktování, indikovat souvislost se službou prostého přenosu, službou ukládání do mezipaměti nebo službou hostingu a srozumitelně vymezit předmět stížnosti včetně informace, v jakém chování Poskytovatele spatřuje porušení povinnosti plynoucí z DSA, jaké
konkrétně a z jakého důvodu. Poskytovatel stížnost posoudí a stěžovatele ve lhůtě 30 dnů od jejího podání vyrozumí.

12.7. Kompletní informace ke kontaktním místům, oznamování nelegálního obsahu a podávání stížností dle Nařízení o digitálních službách jsou dostupné na stránkách Poskytovatele v sekci Dokumenty ke stažení / Nařízení o digitálních službách – Digital Services Act (DSA).

Bod 12. Závěrečné ustanovení se z důvodu přidání bodu 12. Nařízení o digitálních službách mění na bod 13. 

Kompletní znění Všeobecných podmínek platných od 1. 12. 2022 do 30. 4. 2025